کرال روید - دانلود بازی و برنامه اندروید

معرفی و دانلود مستقیم معروف ترین بازی و برنامه های روز اندروید در کرال روید

کرال روید - دانلود بازی و برنامه اندروید

معرفی و دانلود مستقیم معروف ترین بازی و برنامه های روز اندروید در کرال روید

اگر به دنبال دانلود سریع، امن و رایگان بازی و برنامه‌های اندروید هستید و همینطور قصد آشنایی بیشتر به آنها را دارید، کرال روید را فراموش نکنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

5 مورد از بهترین ویژگی‌های تلگرام

اسکار | سه شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۷ ق.ظ

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که معتقدید واتساپ بهترین پیام‌رسان دنیاست، در انتهای این مقاله نظرتان را تغییر داده و تلگرام را به عنوان پیام‌رسان برتر انتخاب می‌کنید. دلایل زیادی برای مهاجرت از واتساپ به تلگرام وجود دارد؛ اکثر افراد از واتساپ تنها برای ارسال و دریافت پیام استفاده می‌کنند، اما تلگرام در این مورد نیز امکانات بهتری را به کاربرانش ارائه می‌کند و به مراتب بهتر از دیگر برنامه‌های پیام‌رسان است. در ادامه برخی از بهترین ویژگی‌های تلگرام را به شما معرفی خواهیم کرد که حتی در پیام‌رسانی مانند واتساپ نیز وجود ندارند.

1. حریم خصوصی و امنیت

برخلاف سایر برنامه‌های پیام‌رسان، تلگرام را نمی‌توان به راحتی هک کرد زیرا آنها به شدت نگران حریم خصوصی کاربرانشان هستند و در این خصوص کارهای بسیاری انجام داده و می‌دهند؛ همچنین برخلاف بعضی از شرکت‌های بزرگ، اطلاعات کاربران خود را به هیچ شرکت شخص ثالثی نمی‌فروشند. تلگرام همانند واتساپ از رمزگذاری End To End برای تامین امنیت بیشتر کاربرانش استفاده می‌کند و در گفتگوی سری خود امکانات بیشتری را برای حفظ حریم خصوصی افراد درنظر گرفته است.

2. فضای ابری

همانند واتساپ، تلگرام همه‌ی گفتگوها، تصاویر، ویدئوها، فایل‌ها و همه چیز را ذخیره می‌کند؛ اما یک تفاوت وجود دارد. واتساپ همه چیز را در تلفن شما ذخیره می‌کند و در صورت نیاز می‌توانید از آنها پشتیبان تهیه کرده و در گوگل درایو خود ذخیره نمایید؛ درصورتی که روزی به یک فایل یا گفتگو در واتساپ نیاز داشته باشید و از آن پشتیبان نگرفته باشید، ممکن است همه چیز پاک شده و آنها را از دست داده باشید. اما در تلگرام اینگونه نیست؛ تمامی اطلاعات شما در سرورهای آنها ذخیره می‌شود و حتی در صورت گم کردن تلفن همراه خود، بازهم به راحتی می‌توانید به تمامی اطلاعات خود دست پیدا کنید. همه اطلاعات شما تا زمانی که حسابتان پاک شود، در سرورهای آنها نگهداری می‌شود. جالب است بدانید که گوگل درایو فضای 15 گیگابایتی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد اما تلگرام فضای نامحدودی را به شما ارائه می‌کند.

ویژگی های تلگرام

3. متن باز بودن

گسترش روز افزون نرم‌افزارهای متن باز (Open Source) و محبوبیت آنها در بین مردم، توجه شرکت‌های بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است. تلگرام متن باز است و این بدین معناست که هرشخصی که با کدنویسی آشنا باشد می‌تواند کدمنبع، پروتکل و API آن را بررسی کند و ببیند که هر بخش تلگرام چگونه کار می‌کند. عواملی مانند محبوبیت بسیار زیاد و متن باز بودن تلگرام، باعث شده نسخه‌های غیررسمی زیادی توسط توسعه دهندگان مختلف در جهان توسعه پیدا کند؛ نسخه‌هایی مانند موبوگرام و تلگرام طلایی که توانستند با امکانات بیشتری که نسبت به نسخه اصلی تلگرام به کاربرانشان ارائه کردند، محبوبیت بسیاری در بین افراد مختلف بدست آورند.

4. اشتراک گذاری فایل‌ها

در پیام‌رسانی مانند واتساپ، یک فایل را تنها پس از دانلود می‌توانید برای دیگری ارسال کنید و برای اینکار نیز محدودیت‌هایی برایتان وجود دارد. برخلاف دیگر پیام‌رسان‌ها، تلگرام چنین قوانینی ندارد؛ شما می‌توانید هر نوع فایلی را حتی قبل از دانلود آن، برای دیگران ارسال کنید. شما می‌توانید فایل‌هایی با نهایت حجم 1.5 گیگابایت را در تلگرام با دیگران به اشتراک بگذارید، اما در واتساپ تنها فایل‌هایی با نهایت حجم 15 مگابایت را میتوانید با دیگران به اشتراگ بگذارید و این آخر ماجرا نیست زیرا که واتساپ اجازه ارسال هر نوع فایلی را به شما نمی‌دهد.

5. چند سکویی (Cross-Platform)

واتساپ، بیشتر تمرکز خود را بر روی دستگاه‌های هوشمند گذاشته‌ و درصورتی که قصد استفاده از نسخه وب یا دسکتاپ آن را داشته باشید باید QR کد داده شده را توسط گوشی خود اسکن کنید؛ بنابراین برای هربار استفاده از نسخه وب یا دسکتاپ واتساپ، نیاز به موبایلتان دارید. اما تلگرام یک برنامه چند سکویی است که به کمک آن می‌توانید با استفاده از گوشی و تلوزیون‌های هوشمند، مرورگر و نرم‌افزار ویندوزی آن، به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشید؛ برای این منظور تنها نیاز به یکبار اعتبارسنجی OTP خواهید داشت.

هیچ پیام‌رسانی بی‌نقص نیست و تلگرام نیز از این موضوع مستثنی نیست و کاستی‌هایی دارد. در انتها امیدوارم این مقاله شما را ترغیب به دانلود تلگرام کرده باشد چرا که تلگرام بسیار امن‌تر و بهتر از دیگر پیام‌رسان‌های فعلی جهان است؛ اما این شما هستید که مختارید متناسب با نیاز و سلیقه‌تان، یک پیام‌رسان را انتخاب کنید. حال انتخاب شما چیست؟ تلگرام یا پیام‌رسان‌های دیگر؟ نظر خود را با ما و کاربران سایت مینی روید در میان بگذارید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی