کرال روید - دانلود بازی و برنامه اندروید

معرفی و دانلود مستقیم معروف ترین بازی و برنامه های روز اندروید در کرال روید

کرال روید - دانلود بازی و برنامه اندروید

معرفی و دانلود مستقیم معروف ترین بازی و برنامه های روز اندروید در کرال روید

اگر به دنبال دانلود سریع، امن و رایگان بازی و برنامه‌های اندروید هستید و همینطور قصد آشنایی بیشتر به آنها را دارید، کرال روید را فراموش نکنید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

واتس اپ یا تلگرام؟ مسئله این است

اسکار | جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۱۳ ق.ظ

واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان حال حاضر دنیاست که متعلق به شرکت بزرگ فیسبوک است. اکثر کاربران گوشی‎‌های هوشمند در کشورهای مختلف جزء کاربران این پیام‌رسان هستند و این یک واقعیت محض است؛ در همین کشورها و کشورهایی مانند روسیه و ایران، افرادی نیز هستند که تلگرام را ترجیح داده و از آن استفاده می‌کنند. اما حرفه‌ای‌ها، تلگرام را بهتر از واتساپ و شایسته لقب بهترین پیام‌رسان می‌دانند؛ اما چرا؟ بیایید یک مقایسه کوچک انجام دهیم.

تاریخچه دو پیام‌رسان

واتساپ در سال 2009 با همکاری دو تن از کارمندان پیشین یاهو به نام‌های یان کوم و برایان آکتون بنیان نهاده شد. جالب است بدانید این دو پس از ترک یاهو در سپتامبر سال 2007 برای تعطیلات به آمریکا جنوبی سفر کردند که در همین حین درخواست کار آنها در شرکت فیسبوک رد شد؛ اما هفت سال بعد شرکتی که این دو بنیان گذاشته بودند با مبلغ هنگفت 19 میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد.

تلگرام در سال 2013 توسط دو برادر به نام‌های نیکولای و پاول دورف که پیش از آن یک شبکه اجتماعی روسی با نام VK را تاسیس کرده بودند، راه اندازی شد. آنگونه که برادران دورف گفته‌اند و در سایت تلگرام نیز ذکر شده، این پیام‌رسان غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارند و همه میتوانند از آن به طور رایگان استفاده کنند. با اینکه موسسان این پیام‌رسان روسی هستند اما دفتر اصلی آنها در شهر برلین آلمان قرار دارد.

چرا تلگرام بهتر از واتساپ است؟

1. فضای ابری

تلگرام دارای فضای ذخیره‌سازی ابری است؛ این بدین معناست که تمامی پیام‌های متنی، فایل‌های رسانه‌ای و اسناد شما در این ابر ذخیره می‌شوند. همچنین شما میتوانید از هر تعداد دستگاه به‌طور همزمان و بدون از دست دادن داده و نگرانی امنیتی به حساب تلگرام خود دسترسی پیدا کنید یا از آن خارج شوید؛ این امر موجب می‌شود که دیگر نگران تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی آن نباشید. همچنین شما میتوانید تمامی دستگاه های متصل به حساب خود را مشاهده و به سادگی آنها را مدیریت کنید که این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که در هر زمان و مکانی و هر دستگاه هوشمندی که در اختیار دارید به راحتی به فایل‌های خود دسترسی داشته داشته و آنها را دانلود کنید.

2. فشرده سازی فایل‌ها

شما هنگام ارسال یک تصویر یا فیلم در تلگرام می‌توانید انتخاب کنید که نسخه فشرده یا غیرفشرده آن ارسال شود.

3. ظرفیت اعضای گروه

ظرفیت یک گروه عادی در تلگرام دویست نفر است اما زمانی که به این مرحله رسیدید میتوانید گروه خود را به یک سوپرگروه تبدیل کنید و ظرفیت آن را به 100هزار نفر برسانید! همچنین سوپرگروه‌ها امکاناتی بیشتری را نسبت به گروه‌‌های معمولی در اختیار شما قرار میدهند.

4. نام کاربری

شما میتوانید به سادگی با دیگر کاربران تلگرام ارتباط برقرار کنید و نیازی به دانستن شماره تلفن آن ندارید؛ برای اینکار تنها کافی است نام کاربری فرد موردنظرتان را بدانید. این قابلیت باعث می‌شود حریم شخصی کاربران افزایش پیدا کند.

5. کانال‌ها

کانال‌ها تا حدودی به گروه‌ها شباهت دارند و می‌توانند تعداد نامحدودی عضو داشته باشند اما تفاوت آنها در این است که تنها خالق کانال و افرادی که وی مشخص کرده است قادر به ارسال پست در کانال هستند و سایر اعضا تنها میتوانند پست های ارسال شده را مشاهده کنند.

6. ربات‌ها

ربات‌ها نوعی حساب کاربری هستند که بر مبنای دستورات و پیام‌هایی که کاربران برای او ارسال می‌کنند خدماتی را ارائه می‌کنند. با استفاده از ربات‌ها می‌توانید بدون نیاز به حضور نیروی انسانی و در هر ساعت و مکانی به درخواست‌های مختلف کاربران پاسخ دهید.

7. امکان ارسال انواع فایل‌

شما می‌توانید هر نوع فایلی را از طریق تلگرام برای دیگران ارسال کنید؛ اما واتساپ تنها به شما اجازه ارسال فایل‌های ویدئویی، تصاویر و اسناد آن هم به صورت محدود را می‌دهد.

اما ویژگی‌های واتساپ

1. تماس صوتی و تصویری

برخلاف تلگرام، کاربران واتساپ قادر هستند به صورت رایگان با مخاطبان خود تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. درصورتی که به اینترنت با سرعت مناسب دسترسی داشته باشید، میتوانید از کیفیت تماس عالی واتساپ لذت ببرید. همچنین استفاده کم از دیتا آن را به گزینه ایده عالی برای جایگزینی با روش‌های معمول قدیمی کرده است.

2. تایید دریافت پیام

واتساپ به شما درباره وضعیت پیام ارسالی به دیگران اطلاع میدهد؛ این ویژگی به شما اجازه میدهد تا از زمان دریافت و زمان خواندن پیامتان توسط افراد دیگر مطلع شوید.

3. رمزنگاری سرتاسر

واتساپ از الگوریتمی به نام End to End Encryption برای رمزنگاری همه چیز استفاده می‌کند؛ درصورتی که تلگرام از این ویژگی تنها در گفتگوی مخفی بهره میبرد. این ویژگی به شما کمک این اطمینان را می‌دهد که از امنیت بسیار بالایی در این پیام‌رسان برخوردار خواهید بود.

با تمامی این اوصاف و تفاوت‌های مختلفی که این دو پیام‌رسان باهم دارند، استفاده از هرکدام ویژگی‌ها و محدودیت‌هایی را برایمان فراهم می‌کند. انتظار میرود با آپدیت‌های جدید واتساپ شاهد کاهش این تفاوت‌ها باشیم. همچنین نسخه‌های غیررسمی بسیاری از تلگرام (مانند موبوگرام) با امکانات بیشتر نسبت به نسخه رسمی توسط توسعه دهندگان مختلف منتشر شده است که کاربران بسیاری در بعضی از کشورها مانند کشورمان ایران دارند. اما در نهایت انتخاب اول شما کدام است؟ واتساپ یا تلگرام؟ یا جی بی واتساپ :) ؟

نظرات  (۱)

فقط تلگرام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی